22 May 2013

Noa at the press conference to present the solidarity concert against Alzheimer to be held in Barcelona on September 2013



La cantant catalana Sílvia Pérez Cruz s'ha sumat a l'elenc artístic del concert benèfic organitzat per la Fundació Pasqual Maragall per al pròxim 28 de setembre contra l'Alzheimer, en què participaran Joan Manuel Serrat, Noa, Miguel Poveda i Bárbara Hendricks, segons ha anunciat aquest dimecres l'organització en roda de premsa.
   L'artista ha explicat que la seva participació en el concert ha arribat més tard que la resta, quan l'organització li va preguntar si li vindria de gust formar part de l'espectacle i ella ha confirmat la seva assistència: "Les vaig dir que encantada de la vida, i aquí estic", ha expressat.
   "Jo sóc la que fa menys temps que conec Pasqual Maragall, però em sento com de la família", ha dit l'artista, que ha mostrat la seva admiració per la resta de cantants del recital.


                                                          Foto: Francesc X. Sánchez




   L'espectacle, que tindrà una durada d'unes dues hores, tindrà la participació de l'Orquestra Sinfònica del Vallès i amb duos com forma de transició entre els artistes, tot i que aquests encara no es poden revelar "per evitar decepcions", ha fet broma el director musical, Joan Albert Amargós, qui ha apuntat que aquests números li donaran un aire diferent al concert.
   El director artístic, Manuel Huerga, ha assegurat que Serrat ha exercit com un verdader mestre de cerimònia en aquest concert, mentre que el cantautor ha explicat que s'ha avançat bastant en l'organització del concert i només falta acabar de determinar com es relacionaran els artistes entre ells.
  

 Foto: Francesc X. Sánchez




Silvia Pérez Cruz se une al cartelón del concierto solidario contra el alzhéimer. Hoy se ha hecho oficial la noticia y la foto de famila, casi completa. Solo ha faltado la soprano Barbara Hendricks, "que se ha quedado en Madrid, ¡cómo tantas cosas!", soltó Joan Manuel Serrat en clara alusión política. Los impulsores del recital, Pasqual Maragall y su mujer Diana Garrigosa, vicepresidenta de la fundación que lleva el nombre del expolítico y a donde irá a parar la recaudación del recital solidario, concretaron con los artistas la dinámica de la actuación que acogerá el Palau Sant Jordi el próximo 28 de septiembre, antes del encuentro con la prensa.
zoomPoveda, Noa, Serrat (imitando a Pasqual Maragall, inmortalizando también el momento), Pérez Cruz, el músico Gil Dor, Joan Albert Amargós, Diana Garrigosa y Manuel Huerga, posando en Barcelona.
Poveda, Noa, Serrat (imitando a Pasqual Maragall, inmortalizando también el momento), Pérez Cruz, el músico Gil Dor, Joan Albert Amargós, Diana Garrigosa y Manuel Huerga, posando en Barcelona. FERRAN NADEU
Serrat fue el primero en tomar la palabra, aclarando que "no es un concierto más, porque las razones que lo impulsan son muy concretas y nos afectan a todos". Pérez Cruz relató como fue su fichaje: "Me preguntaron, '¿te gustaría cantar?'. Y yo contesté, pero no quiero molestar. Solo si va bien. De lo contrario iré a ver el recital". Y el director musical de la actuación, Joan Albert Amargós, aportó detalles sobre en qué consistirá el show.

CLÍMAX CONJUNTO

"Cada uno de los artistas hará su propio repertorio, de unos 15 minutos, y luego vendrán los encuentros entre ellos, que serán lo que convertirán el concierto en algo mágico. Habrá duetos, que ellos mismos eligirán con temas con los que se sientan cómodos, y un clímax final con todos en el escenario", explicó el compositor y arreglista. La Orquestra Simfònica del Vallès estará presente durante toda la actuación.
Manuel Huerga, el director artístico, subrayó que Serrat ha adquirido indiscutiblemente "el papel dehost, de maestro de ceremonias" y que su misión es tan solo "que todo fluya de manera espontánea. Lo único que he de hacer es no estropearlo -bromeó-. Que la música sea la que hable". Y adelantó que la escenografía será "sobría", pero "elegante", acorde con los participantes.
La cantante israelí Noa aseguró que el motivo para participar en este encuentro es ahondar en la investigación de la mente, donde se hallan "todas las conexiones del sistema humano", lo que nos hace bellamente imperfectos. Mientras que Miguel Poveda quiso recordar el eslógan del concierto: "la respuesta al alzhéimer está en la música".




 Huerga ha assenyalat queno tindrà una posada en escena espectacular ni caracteritzada pel malbaratament, sinó que serà més aviat sòbria, maca i elegant, digna de la talla dels artistes, protagonitzada per un gran cervell: "És el cervell el que tenen la resposta de la música", ha resumit.
   Noa ha assegurat que els seus motius per participar en el concert és aprofundir en la investigació de la ment, on estan "totes les connexions del sistema humà", el que ens fa bellament imperfectes, ha dit.
   Alhora, Poveda ha remarcat el valor curatiu de la música, i ha mostrat la seva esperança que aquest concert permeti donar resposta a "el terrible" d'aquesta malaltia, mentre que Bárbara Hendricks no ha participat en la roda de premsa al trobar-se fora de Barcelona aquest dimecres.



Foto: Francesc X. Sánchez
   La dona de Pasqual Maragall, Diana Garrigosa, ha insistit que serà un concert diferent per a un cas particular: el de la seva fundació que no parteix de cap patrimoni, i que està fent molts esforços per recaptar diners per a la investigació contra l'Alzheimer.
   Malgrat que ja ha començat a funcionar, l'objectiu últim de la fundació és "trobar i mantenir" equips pluridisciplinaris per avançar en la investigació contra aquesta malaltia, que la ciència segueix sense saber cap a on va, ha lamentat.



Foto: Francesc X. Sánchez





No comments:

Post a Comment